De eerste afspraak
Na een eerste contact (telefonisch, e-mail, etc) wordt er een afspraak gemaakt voor het eerste bezoek. Dit contact kan gelegd worden door jou, familie, de huisarts of een andere zorgprofessional. In overleg en in functie van jouw zorgafhankelijkheid en/of medisch voorschrift wordt er besproken met welke frequentie wij bij jou langskomen. Deze frequentie kan variëren en zo nodig aangepast worden in functie van jouw toestand.
Samenwerking
In het belang van de patiënt vinden we een nauwe multidisciplinaire samenwerking belangrijk met andere zorgverleners zoals dokter, kinesist, gezinszorg. Bij problemen tijdens onze zorgen brengen we de huisarts op de hoogte of vragen advies.
Vergoedingen en terugbetaling
Derdebetalerssysteem
De betalingen van de verzorging gebeurt in de meeste situaties rechtstreeks door de mutualiteit. We geven hieromtrent met plezier verdere verduidelijking op basis van uw specifieke vragen bij een eerste contact.
Wij werken samen met alle mutualiteiten.
Zorgen met nomenclatuur buiten wettelijk kader
Hiervoor vragen wij een vaste vergoeding (bedrag wordt afgesproken) waarvoor de patiënt een afrekening zal ontvangen.
Zorgen zonder nomenclatuur
Er wordt in samenspraak een zorgtraject opgemaakt waarin afspraken en vergoeding vermeld staan.
Wat hebben wij nodig als verpleging?
-
Kleefbriefje van jouw mutualiteit
-
Indien nodig een doktersvoorschrift (dit bespreken we met jou)
-
ID-kaart, deze moeten wij elke dag tijdens de zorg inlezen.
-
Soms moet je als patiënt zelf voor medisch materiaal zorgen, we bekijken samen wat en hoe.